Extra info: nog eens ter herinnering/ as a reminder

Sponseren kan dus nog altijd. You are still able to support this project!

Voor overschrijving kan je volgende info nodig hebben/for a transaction you may need this information:

INDIA NICOLAS GEERARDYN

Sint-Alfonsusstraat 6

B-8800 Roeselare

Belgium

IBAN BE85 7360 0484 4206

BIC KREDBEBB

Alvast bedankt/ Thank you for your help

Day 5: speeeeed!

Fast track today. Orléans-Blois-Tours-Monts. Beautiful cycling road next to the Loire!!! Drove reaaly fast, I liked it. Finally no stupid hills. Had some matterial problems. There was a hole in my tire ( how the hell did that came there? 😉 ) and when I fixed that, my luggage carrier broke. Fixed it with duct tape. Great invention. Arriving in Monts, I went to the camping of the village. Didn’t saw anyone over there, so I got a free sleeping spot with elektricity and hot shower! Then went to the lokal pub, had a great meal and a nice talk with some locals. Special of the day: while trying to get sleep, something scared the shit out of me. Suddenly something touched the tent. Then I heared sniffing, so I suppose a dog was walking around 😉

Dag 5: topdag!!

Vandaag Orléans-verder dan Tours (uiteindelijk Monts). De dag begint frisjes, eigenlijk echt koud. Maar daarvoor dient het fietsen e, het tempo de lucht in jagen en me warm fietsen. Wat blijkt, er loopt een prachtig fietsroute langs de Loire, een aanrader! Echt waar, mooi breed, weinig tot geen putten, en een prachtige omgeving 🙂 Fietsend op deze weg, kan ik eindelijk nog eens stevig doortrekken. Eindelijk eens geen hellingen meer, of enkel kleintjes waar je praktisch over vliegt. De eerste 70 kilometer tot in Blois waren fantastisch. Gemiddelde snelheid hoger dan 34 per uur. Vooral omdat het een vlakke etappe is, misschien zelfs licht dalend. Dan wel grote miserie. Een gat in mijn buitenband. Gelukkig had ik een reserve mee, en gelukkig was de binnenband er ook niet aan… Ik vraag mij wel af hoe lang dat gat er al in zat, want het was bij toeval dat ik er op lette. Bon, al bij al niet teveel tijd verloren, en weer voort. Vanaf Blois was ik echter de route naar Tours langs de Loire kwijt. De aanduidingen waren in rook opgegaan. En alsof alles nog niet erg genoeg was met een kapotte buitenband sloeg plots t bagagerek in mn achterwiel. Fantastisch. Feest… Gelukkig heeft er iemand een geniale uitvinding gedaan: duct tape genaamd. Met een soort van kruisverband aan te leggen was het opgelost. Dusja, in totaal meer dan een uur tijd verloren aan materiaalpech. Aangekomen in het stadje Monts, ging ik naar de camping van de stad. Niemand te zien daar. Vreemd… Wel goed voor mij, gratis elektriciteit, douches… een hele camping voor mij alleen om m’n tentje op te zetten. Die avond in een café-brasserie gezeten. Gezellig plaatsje, leuke mensen leren kennen. Een discussie moeten oplossen over de legaliteit van aardappellen planten op het kerkplein bijgod :p Al bij al een toffe dag. 160 kilometer gefietst.